Tarnobrzeg poszukuje wykonawcy do obsługi miejskiej komunikacji – ostatni przetarg przed przejęciem usług przez miejską spółkę
W Tarnobrzegu, mieście zamieszkiwanym przez 44 tysiące osób, władze ogłosiły przetarg na realizację usług komunikacyjnych przez najbliższe dwa lata. Przewoźnik, który wygra przetarg, będzie miał za zadanie obsłużyć blisko 1,05 miliona wozokilometrów za pomocą floty składającej się z minimum 16 autobusów. To ostatnie postępowanie przetargowe tego typu, bowiem planowane jest powierzenie obsługi komunikacji miejskiej lokalnej spółce począwszy od 2027 roku.
Start usług przewozowych planowany jest na 1 stycznia 2025 roku, z zastrzeżeniem, że czas na uruchomienie działalności wynosi dwa miesiące od podpisania umowy wykonawczej. W ramach działań mających na celu poprawę jakości usług komunikacyjnych, planowane jest zakupienie nowych autobusów oraz wybudowanie bazy dla nich, finansowane częściowo ze środków unijnych.
Podmioty zainteresowane udziałem w procedurze przetargowej muszą wykazać dysponowanie potencjałem technicznym, czyli co najmniej 16 autobusami spełniającymi normę emisji spalin Euro IV, nie starszymi niż z 2006 roku. Dodatkowo, zgodnie z wymaganiami przetargu, siedem z tych pojazdów powinno mieć długość do 12 metrów, oferować miejsce dla co najmniej 80 pasażerów i posiadać dwie pary drzwi. Pozostałe autobusy powinny mieścić się w długości między 7,5 a 10,5 metra i pomieścić przynajmniej 32 pasażerów. Wymagane jest również przygotowanie systemu cyfrowego monitoringu autobusów pracujących w czasie rzeczywistym.